Penulis Terbaik + sejarah

Aku Anak Banjar

Aku bukan melayu tulen..aku anak banjar dan aku bangga menjadi anak banjar... Sarimah Ibrahim pun anak banjar... hehehe

Apa yang aku tau, banjar nie berasal dari Kalimantan Selatan... ada dua daerah dipanggil Banjarmasin dan Banjar... maybe dr sini la kot asalnya keturunan banjar...

Walaupun aku nie anak banjar, tp nak suruh aku cakap banjar tu susah sikit beb..tp aku leh paham la bila mak aku cakap banjar dengan saudara mara aku...

So, bagi memartabatkan BAHASA BANJAR, aku dengan ini mengistiharkan (macam nak umum raya) aku akan post at least 3 perkataan banjar dan maksudnya untuk setiap entry aku...

So, untuk entry permulaan aku up sikit kasi 5 perkataan banjar... hehe...

Selamat belajar guys...

Perkataan Untuk Kali Ini :

1. Aur : Sibuk Buat Kerja
2.Bakuridak : Kotor
3.Gawik : Kerja
4.Halilipan : Lipan
5.Kalipit : Dilipat

Perjalanan, and more:

Aku Anak Banjar + sejarah