Penulis Terbaik + puasa

Kompilasi Entry Cuti Hari Kemerdekaan

Entry kali nie agak panjang sikit..sbb aku combine entry tuk cuti kemerdekaan... skrg aku masih di kampung...

Kita start dengan hari pertama cuti aku :-

Puasa Ke-8 : Kepulangan Yang Dinanti

Seawal jam 10pagi aku dan abg aku bertolak dari serdang menuju ke selatan..mana lagi klau bukan batu pahat..kampung halaman yang aku tinggalkan agak lama... dekat 5bulan gak kot tak balik... hehehe..

Hujan lebat sepanjang perjalanan... amek lorong kiri skali, masih fobia... kenapa??lu fikir la sendiri...

Sampai rumah dekat pukul 1, disambut dengan keriangan anak2 buah... best sngt jumpe mereka... lepas tu terus aku tido..kepala masih pening penangan kambing (refer entry puasa ke-6)

Bangun2 je, dah dekat waktu berbuka... apa lg,mandi2 dan tunggu abg ke-4 n his family datang... hari nie dieorg sponsor nasi ayam... so, mak aku xyah la susah2 masak... hehe...

Sebahagian Juadah Untuk Buka Puasa

Masing-masing Dongak Tengok Jam... hehe

Si Kecil Tak Lepas Peluang Berbuka Bersama

Bila Dah Masuk Waktu Berbuka, Semua Senyap Menikmati Makanan... Lapar Beb...

Malam tu terawikh kat masjid kampung... pakcik aku jadi imam minggu nie... mmg sronok, sbb laju je... 915pm dah siap 8 rakaat... mampu buat 8 rakaat je... kan baru sampai kampung... penat masih xreda... (alasan... hehe)... balik terawikh makan lg... haha... hbs la gemok...

Puasa ke-9 : Pra-Shopping

Awal2 pagi dah kuar ke Batu Pahat... pegi mana??

Square One ( Parkson & Carrefour)

Nak Masuk Tempat Macam Ni, Topeng Kene Pakai... Safety 1st..

Bukan shopping sngt pun..just beli beberapa barang untuk mak & abang aku yang nak "fly" minggu depan..g mana??tunggu next entry... hehe... aku sempat la paw abg aku bende nie... hehe

American Airlines..Yeaaaa..Bertambah Satu Lagi Koleksi...

Perjalanan balik singgah kat kilang kerepek md shah & asiah kat parit botak... klau yang duduk luar batu pahat mayb korang rasa kat air hitam tu kerepek2 dah ckup murah... sebenarnya, mahal tau klau compare beli kat kilang... hehehe... tiap2 tahun mak aku beli kerepek raya kat sini...

Banyaknye... Rambang Mata Beb...

Tibe-tibe Rasa Lapar... hehe

Buka Puasa Petang tu just lite2 je... buka bertiga coz akak aku n family balik berbuka rumah mertua... so, xbanyak la makanan... nnt membazir... membazir itu rakan apa adik2???yeeee... pandai... syaitan ye jawapan die buat adik2 kat rumah tu..hehe

Cukuplah Untuk 3 Orang..(dalam tudung saji xtunjuk lg..hehe)

Puasa ke-10 : Berita Menyedihkan

Pagi2 aku dapat sms kata ayah kepada member aku, Wan Faziati telah kembali ke rahmatullah... inalillah... sori wan... xdpt dtg, still kat kampung... semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 beriman... AL-FATIHAH... (tibe2 teringat kat arwah ayah... mode sedih)

Petang nie dah nak balik KL..angkut mak sekali balik KL... hehe... mayb buka kat dalam perjalanan je...

Start selasa sampai sabtu jadual aku memang pack... jgn harap la nak ajak aku g kuar buka pose ke, g teman shopping ke, g jalan-jalan ke... sebarang surat-menyurat memang tak dilayan..hehe...

Perjalanan, and more:

Kompilasi Entry Cuti Hari Kemerdekaan + puasa