Penulis Terbaik + Masa

Percutian ke BANDUNG - Day 1

Mari ibu2... bapak2...
saya mau ngomong sih...
*virus cakap indon la pulak..hehe...

Aku nak ceritakan pengalaman selama berada di Bandung...
memandangkan banyak benda nak cite, nak letak gambar lagi...
aku buat entry day by day aku kat sana...

PERHATIAN!!!!

bagi sesiapa yang nak ole2 dari bandung seperti yang ada kat entry sebelum ni...
sila emailkan nama, alamat,link blog anda dan barang mana korang nak ke daniel_meade86@yahoo.com...
barang dah limited... ada beberapa dah bagi kat kawan2 terdekat...
so, siapa cepat dia dapat la k...
barang yang korang nak kalau dah habis akan diganti dengan barang lain...
siapa email lepas barang dah habis, aku mintak maaf banyak2 k...
(SERIUS..AKU MMG NAK BAGI BETUL2..HNTR JE EMAIL... JGN BNYK TANYE K... )

PART 1 : DAY 1

Seawal jam 5 pagi dah berkumpul kat KLIA...
tunggu ahli rombongan yang lain...
pergi under Mahabbad Travel & Tour...
ni first time naik kat KLIA...
excited beb... naik Garuda Indonesia Airlines lagi...
best2... mana taknye, dapat makan free..
ada nasi goreng dan roti canai...
aku pilih nasi goreng dengan ayam...
ada lagi makanan2 sampingan...
memang kenyang breakfast aku...

Alhamdulillah...
perjalanan 2 jam selamat mendarat di Lapangan Terbang Soekarno-Hatta International, Jakarta...
agak ketat jugak nak lepas immigration kat sini...
sampai ada yang kene scan 10 jari...
aku just kene snap gambar je...
then tunggu la bas yang akan bawak kiteorg ke Bandung pulak...

Perjalanan dari Jakarta ke Bandung mengambil masa 4 jam...
perrgghh..kematu bontot aku...
yela... jalan jam teruk time tu...
tapi kami dihiburkan dengan celoteh dari tour guide kami, Intan...
muda lagi ok... comel lak tu... hehe...
dalam bas asyik gelak je dengar lawak dari Khairil Rashid & Kak Engku...
lawak kaw2 punye... hehe...
sepanjang jalan nampak la pemintak sedekah dan orang jual2...
kesian dieorg... sanggup tunggu tepi jalan semata2 nak cari sesuap nasi...

Sampai je kat Bandung terus makan tengahhari...
perut pun dah berbunyi2 time tu...
kami makan kat Restoran Sederhana Masakan Padang...
memang sedap... makan je semua yang terhidang...
then, ada kejutan...
memandangkan sehari sebelum tu birthday Krill...
so ada yg buat surprise birthday party sikit kat dia...
just potong kek je...
kek import dari Malaysia ok...

Lepas makan, masing2 solat jamak...
kat sini semua tempat ada ruang solat...
masjid pun berlambak...
then, masa untuk SHOPPING!!!
just jalan kaki dari restoran ke RUMAH MODE...
ramainye manusia kat sini...
kat sini tak boleh nak tawar menawar...
harga tetap...
rembat beberapa baju tuk kegunaan sepanjang di Bandung...
yer la..bawak baju sehelai je g sana...
hehe...

Kemudian ke Jalan Dago pulak...
kat sini banyak factory outlet...
barang pun not bad...
murah2 beb...
rembat lagi beberapa baju..huhu...

Penat shopping, perut pun terasa lapar...
pergilah makan kat Karamba Sundanese Bistro...
makan masakan Sunda...
not bad jugak rasanya...
pedas2 je masakannye...
memang taste aku...

Perut dah kenyang...
mata pun ngantuk...
pegi check in Hotel Bali World...
bukan Mawi World ok...
tengok2 sikit barang yang dibeli siang tadi...
banyak gak aku beli...
kemas2 sikit masuk dalam beg...
then tido...
simpan tenaga tuk misi seterusnya esok...
hehe...

BERSAMBUNG...
Percutian ke BANDUNG - Day 2
TUNGGU...

Kehidupan, and more:

Percutian ke BANDUNG - Day 1 + Masa