Penulis Terbaik + Masa

SENTAP

Oh manusia...

tak ku mengerti sifatnya...
ada mulia...
ada juga kejinya...

Aku bukanlah seorang pemarah...
bukan juga seorang pendendam...
bukan juga seorang yang berkira dalam sesuatu hal...
tapi aku rasakan aku perlu juga bersuara...
tidak mahu diperbodohkan lagi...

Makhluk bernama manusia memang tidak boleh diduga...

Time aku susah, aku sms...
aku tunggu reply...
kiamat agaknya baru dia balas...

Time die susah, die sms...
aku baru nak reply...
dia dah call... cakap urgent..nak sngt aku tolong...

Sampai ke tempat dia aku pergi...
macam2 dia nak aku tolong tunaikan...
time aku mintak tolong sikit, satu hapak pun tak tolong...

Bila mintak tolong, ada saja alasan...
time baik sikit, suruh aku tunggu...
tunggulah aku penuh harapan...
last2..harapan tinggal harapan...

Manusia macam nie mmg tak boleh dibuat kawan...
harap je belajar tinggi2...
tapi perangai macam...
(pandai2 la korang sambung sendiri)

p/s : entry ini ditulis selepas bangun tidur... semuanya dah cool down... malam tadi tidur agak awal sbb nak hilangkan tekanan... kalau aku tulis entry ni malam tadi, kompem2 la terlalu banyak carutan yang akan terkeluar... tapi aku bukan orang yg macam tu...

SIAPA MAKAN CILI DIALAH RASA PEDASNYA

Kehidupan, and more:

SENTAP + Masa