Penulis Terbaik + Masa

Percutian sambil BERDIRI di SINGAPORE...

4/12/2010

Balik je dari Padang/Bukit Tinggi, cuma dapat rehat 1 hari je...
esoknya dah bertolak ke SINGAPORE pulak...
dapat tiket percuma + perjalanan percuma + penginapan percuma + duit poket untuk tengok konsert band2 dari KOREA...
dalam pukul 6 pagi dah bertolak ke Singapore dan sampai dalam pukul 12 tengah hari...

Alhamdulillah...
sampai gak Singapore...
naik cruise lagi dengan Dina, DJ EraFm dan orang2 Sony Music...
(macam artis aku beb)

Oh tak... aku tipu je...
kami naik bas je la... tak naik cruise pun...
bas AEROLINE yg standard VVIP tu...
siap dapat makan free, ada TV kat setiap seat dan dll...
dah macam dalam flight... best giler...

Sampai Singapore terus check in hotel then cari tempat untuk lunch...
kemain susah nak cari makan...
nasib la pernah g Singapore sebelum ni...
takla terkial2 nak cari tempat makan...
last2 jumpa gak kat TIONG BARU MARKET...
ada 1 je kedai melayu, yang lain semua kedai cina...
order mee rebus... sedap giler...
yang penting abg aku blanja...
hahaha...

Balik hotel terus bersiap untuk konsert MNET UNIVERSAL LIVE in ASIA...
acara ni kat MARINA BAY SANDS EXPO & CONVENTION CENTER...
konsert ni ada artis2 korea seperti BEAST, 2AM, MISS A, MBLAQ dan 2PM...
korang kenal??
aku xkenal pun dieorg ni... ada aku kesah?
sebab dapat tiket free dan perjalanan ditanggung, so pergi je la..hehe...

Agak kecewa sikit...
banyak betul syarat2 tuk concert ni...
semua jenis camera xboleh bawak masuk... siap ada spotcheck lg... camera hp je boleh...
(penat je hurung DSLR)
nak amek gambar dengan artis pun 1 snap je seorg dan org tertentu je dapat...
nak mintak sain lg la xdapat...
macam la hebat sngt...
nasib la aku xminat, so tak la terkilan sngt...

Bayangkan aku berdiri dari 530 petang sampai 1030 malam untuk dengar dieorg nyanyi...
aku ingat ada seat... kalau tau berdiri mmg aku tak pergi...
dah la sepatah haram aku xpaham...
tapi rasanya, kalau budak2 pompuan kompem suka band2 korea ni...
sebab yang dalam dewan ni 80% pompuan...
menjerit2 macam kene sawan...
HELLLOOOOO..aku lg ensem kot dari penyanyi2 korea tu...
hehehe...

(maaf kualiti gambar kureng sikit, sbb boleh amek gambar guna camera hp je..camera canggih2 kene tinggal luar dewan)

Malam tu balik hotel terus terbongkang..
penat giler beb berdiri...
nasib la esok balik lambat sikit...

5/12/2010

Dalam pukul 10 dah berkumpul kat VIVO CITY tuk balik Malaysia...
sempat lagi beli ole2 kat VIVO CITY...
murah gak..standard kat indon je..
sape kata kat Singapore xleh shopping...
korang nak ole2??hehehe...

Sampai Malaysia dalam pukul 5 petang...
malam tu mmg syok giler tido...
penat katakan...
Perghhhh... minggu lepas mmg heaven giler pergi holiday sana sini...
so, nak pegi mana pulak yer lepas ni??
hehehe...

Kehidupan, and more:

Percutian sambil BERDIRI di SINGAPORE... + Masa